Piscota cu ciocolata


Ieri catre seara, am avut pofta de ceva dulce. M-am uitat prin camara sa vad daca pot incropi vreun desert. Asa mi-a iesit aceasta piscota simpla de ciocolata. Ea poate fi umpluta cu crema de ciocolata si apoi glazurata – va fi delicioasa! Eu am garnisit-o doar cu frisca, dar a fost foarte buna si … uite asa, mi-am mai facut o pofta!

Ingrediente: 200 g faina, 6 oua, 150 g zahar, 100 g ciocolata menaj, 50 g unt, 1 plic zahar vanilat, 1 esenta rom, 1/2 lingurita sare, 150 g uca macinata fin sau nuca de cocos, dupa preferinta. Se poate face si fara, cum am facut si eu ieri. In acest caz, se foloseste mai multa faina (300 g).

Preparare: Se freaca untul cu zaharul, se adauga ouale, miezul de nuca (optional), ciocolata topita, zaharul vanilat si sarea. Se amesteca compozitia cu telul, timp de cca 15 de minute, intr-un vas tinut la bain-marie. Apoi se adauga in „ploaie” faina si se omogenizeaza bine, amestecand usor. Se toarna compozitia intr-o forma rotunda si se coace, la foc potrivit, timp de 30-40 minute. Cand se raceste bine, se poate taia, glazuta, garnisi, dupa gust.

Foamea-i cel mai bun bucatar. Pofta buna! Fames est optimus coqus. Bon Appétit!

Lasă un răspuns

