Peste cu garnitura de dovlecel


Astazi va propun, pentru cina, o reteta noua de peste. Este o reteta proprie, una dintre cele pe care le pregatesc de fiecare data cand nu doresc sa servesc pestele, in mod traditional, cu mujdei de usturoi. Este o reteta recomandata tuturor celor carora le place pestele, dovlecelul si mararul. Ati ghicit, acestea sunt ingredientele – vedeta.

  • Timp preparare: 30 minute
  • Complexitate: redusa
  • Numar de portii: 4

Ingrediente: peste file (preferabil peste oceanic; personal prefer, pentru genul acesta de retete, codul sau merluciul), 2 buc. dovlecel verde, 3 catei usturoi, 1 lamaie, 2 fire marar verde, coriandru macinat 1/2 lingurita, o cana apa, faina alba, ulei de masline, 2 oua intregi, o ling. smantana (se poate si fara), rozmarin maruntit, sare, piper.

 Preparare:

Fileurile de peste se taie in marimea dorita pentru snitele si se asezoneaza cu sare, piper si rozmarin maruntit.  Dovleceii se taie cuburi mai mari. Usturoiul se taie rondele. Se pune pe foc o cratita cu 2 lingurite ulei de masline, in care se caleste putin usturoiul rondele, peste care se adauga dovlecelul, coriandrul, condimente si o cana cu apa. Se lasa sa dea in cateva clocote, la foc mic, pana cand dovlecelul se inmoaie putin (cca. 15 min).

Intre timp, se pregateste pestele. Se da prin faina si ou si se prajeste intr-o tigaie cu ulei incins. Dupa ce pestele a prins o culoare aurie, se scoate pe o hartie absorbanta, pentru a se elimina astfel excesul de ulei.

Separat intr-un castronel, se freaca un galbenus de ou cu zeama fiebinte de pe dovlecelul fiert, amestecandu-se in continuu. Acesta se pune apoi in cratita peste dovlecel, se mai adauga zeama de la o jumatate de lamaie si se lasa sa mai dea un clocot. Apoi se trage cratita deoparte de pe foc, se adauga o ploaie de marar verde (dupa gust) si o lingura smantana, se amesteca si se lasa sub capac 5 min. inainte de servire.

Se serveste cu lamaie si cu marar, dupa cum puteti vedea mai jos, in idee mea de prezentare. Recomand a se servi alaturi un vin alb demisec.

Fames est optimus coqus. Bon Appétit! Foamea-i cel mai bun bucatar. Pofta buna!

11 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Laurentiu spune:

    yammy – si acum imi ling degetele😉

  2. Miha si Daria spune:

    Yammy yammy…..ce bine arata, sunt sigura ca este si foarte gustos. Sincere felicitari bucatarului….Dupa asa o masa copioasa un somnic e binevenit. Va pupam.

  3. Mia spune:

    Arata foarte bine!!!! Multumim de invitatia la cina. Pe cand sa ajungem?🙂 Imi aminteste de o reteta indiana de dovlecel pe care o preparam noi, insa foloseste si turmeric sau şofranul indian cum mai este numit. Abia asteptam sa gustam!

  4. Gabriela spune:

    @Laurentiu: da, mi-a iesit foarte bun…de data asta;) sa-ti fie de bine!
    @Miha si Daria: multumesc, fetelor!
    @ Mia: asa este, indienii au niste condimente deosebite; abia astept sa gust si eu reteta preparata de tine, cu turmeric, bineinteles.
    Va multumesc tuturor ca ati trecut pe aici. Va mai astept!

  5. miha spune:

    ai ai, pestele ala arata asa de bine, iar eu sunt innebunita dupa peste. neaparat vreau si eu dar gatit de tine ca zice Lau ca a fost bun tare

    1. Gabriela spune:

      Si mie imi place mult pestele. O sa mai adaug retete cu peste si in viitor. Si tot in viitor o sa fii invitata mea la o masa cu peste si vin;) Promit!

      1. miha spune:

        yammi, yammi cate bunatati o sa mananc eu cand vin acasa

      2. Gabriela spune:

        Multumesc mult de comentarii! Pssst, te astept in bucatarie!;)

  6. miha spune:

    astazi am gatit peste cu garnitura de dovlecel…..puiu, foarte bun sosul, foarte gustos, sa stii ca am sa repet si pentru musafiri🙂 sa ma laud si eu, dar o sa spun de la cine am reteta ca nu sunt fata babei cea rea

    1. Gabriela spune:

      Ma bucur ca reteta mea are fani;) si mie imi place mult dovlecelul gatit in acest fel si cred ca e o garnitura potrivita langa un peste pane. Eu stiu cel mai bine ca tu esti, fata mosului;) si…sper sa faci putina promovare pentru bucataria mea;) daca nu ai alte idei, poti sa trimiti direct linkul ptr promo;) iti multumesc, draga mea…

  7. Gabriela spune:

    Asa este, gigica. Mulțumesc pentru comentariu. Pentru cei care țin postul, peștele se pregătește fără ou, iar dovlecelul fără ou și fără smântână. E foarte bun și așa; poftă bună!

Lasă un răspuns

